sreda, 23 oktobar 2013 00:09

Som i varalice - sluz na struni

Ocenite ovaj članak
(4 glasova)

som-sluzIskren da budem, ja ne verujem da som radi zimi. Nije radio, ne vekovima, nego hiljadama godina, pa ne verujem da je naprasno „proradio“ poslednjih nekoliko sezona (nekako istovremeno sa pojavom grabuljaša). Uostalom, pitajte alase da li su oni nekada na struk, samicom, ili mrežom, zimi uhvatili soma. Som zimi spava i sanja maj! Može se samo slučajno zakačiti varalicom koja se vuče po samom dnu, ili namerno klanfom!

Ja sam lično 31. januara ‘97. po divnom sunčanom danu džigovao smuđa kod „lomljene bankine“ na novosadskom špicu. Bilo nas je bar tridesetak (dr. D. Hadnađev, J. Erdeš, L. Mokuš, D. Jovanović...) Svi su bacali lakše glave, ali smuđ baš nije bio pri apetitu (za razliku od bucova). Ja sam bacao glavu od 26 gr zdravo daleko i duboko, i... zapeo za dno. Nisam uspeo da je otkačim, pa sam rešio da kidam. Povukao sam i „dno“ se pomerilo?! Digao sam štap, Mitchell je cvileo, Hardy se savijao za 180 stepeni, Mičelova Fuzija od samo 12 libri je svirala... Posle nekoliko minuta, to što sam tumbao i valjao po dnu, ali se baš NI JEDNOM (!) nije mrdnulo, palo je pod donju bankinu i dalje se nije moglo. Otvorio sam preklopnik i otišao 20 m nizvodno, računajući da će se džig napokon otkačiti od tog čuda (čak sam pomislio da možda vučem leš). Kada sam ponovo povukao, „leš“ je lenjo krenuo nizvodno i napumpao samo nekoliko puta. „Ljudi, pa ovo je krupan som“ - povikao sam, jer mi je dobro poznat njegov „stil“. Svi su se nasmejali uz komentar: Jovanov opet zajebava! Nažalost, otkačio se...

Izvukao sam strunu - bila je metar i po sluzava!

Zato tvrdim - som zimi nigde u Evropi ne radi! Jedino se kod nas uspešno „lovi“ zimi - dok spava! Som je letnji grabljivac!

Tako sam pisao 1999. godine, poučen ličnim iskustvom iz januara 1997. kao reakciju na jedan tekst o zimskom somu “ulovljenim” na tešku glavinjaru 25. decembra 1998. Tako sam mislio onda, tako mislim i dan-danas. I smatraću da som zimi spava u krtogu, sve dok me ne demantuju brojni ulovi soma sa “Zlatne bućke Đerdapa” koja bi se odrzala u januaru ili februaru…